It's true,life will smile for you

Om något går fel mellan johnny mayer och mig, så tänker jag gifta mig med salem al fakir. Han var grym som vanligt idag på grönan. De spelade mycket nya låtar och de var hur bra som helst. Det lät lite åt john mayer hållet eftersom det var mycket mer gitarr. Men det var mycket fina texter, som vanligt. Dock är ju min favoritlåt genom tiderna It's true och den är ännu bättre live, det var så härlig stämning. Jag tog en massa bilder och vi stod precis vid gallret längst fram så de blev apbra. Men jag laddar nog upp de imorgon för nu måste jag sova, ska upp tidigt morgon och gymma med Annapanna.


Gammal bild, han är mycket smalare nu och håret är snyggare. Han var så söt i hänslen och så satt han bakom en liten synth och när han satt ner på pallen så nådde han knappt ner till golvet. Söt som en liten docka med sitt krulliga hår.

Jag blev kär i de nya låtarna och vill ha den nya skivan nu, salle!

Btw idag när jag väntad på en kompis idag gick jag in på åhlens city och kollade om det fanns några john mayer skivor eller om where the light is fanns. Men icke! Det är fan sorgligt hur svenska folket missar en sån talang.

Kommentarer
Postat av: Linn&Millan

han är söt salem:) hur är allt med dig jennifer?

2008-08-17 @ 10:36:06
URL: http://HighOnUs.devote.se
Postat av: Benoit

Hej Jennifer,



I was also at Salems concert in Gröna Lund. Not my first Salem concert, but my first time in Gröna Lund (I'm french). Amazing place, I have to say ! I was surprised to see that the rollercoasters didn't stop during the show !

I was also surprised to see that I was the only "official" photographer between the stage and the audience... My pics will soon be available on a french website, I will post a link here if you like.

About the show itself, it was cool to here so many new songs ! "Black sun black moon" will be his next hit without any doubt.



Hej så länge !

2008-08-19 @ 08:36:42
URL: http://benoitderrier.net
Postat av: Jennifer

Hej Benoit!



Can I ask you how you "discovered" Salem? since you're not from sweden. I didn't think he was well known anywhere else but sweden.Please post a link! I didn't take any good pictures though I was standing in the front row.

I also think black sun black moon will be his next but his other new songs were amazing as well.

2008-08-19 @ 15:22:39
URL: http://thelifeofjennifer.blogg.se/
Postat av: Benoit

Hej igen,



I discovered Salem last year as I was working with Sveriges Radio P4 Stockholm. He went to record a live performance in the studio and I was amazed ! So I got the record.



Sadly, the record still isn't released in France yet, and I doubt it will ever be. Hopefully, the second one will be. Such a talented guy cannot be stuck to "just" scandinavia, it has to spread out !



The pictures I took on friday are available here :

alfakir/gronalundstockholm/photos-4454.html" rel="nofollow">http://www.lecargo.org/spip/salemalfakir/gronalundstockholm/photos-4454.html



I also wrote an article about him, if you can read french :

alfakir/gronalundstockholm/lives-4455.html" rel="nofollow">http://www.lecargo.org/spip/salemalfakir/gronalundstockholm/lives-4455.html



It's actually the only review about him in french so far, so I'm quite proud of it :)



Ha det så bra och vi ses kanske på nästa konsert ;-)

/Benoît

2008-08-20 @ 01:11:35
URL: http://benoitderrier.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0