I wanna laugh, cry, say goodbye, beg, lie, cheat and steal

Nu har jag lyckats plugga lite, men jag har ändå grymt mycket kvar att göra. Det känns icke bra, får ont i magen när jag tänker på allt jag måste göra. Jag oroar mig alltid för mycket, usch jag vill bara live in the moment istället. För ibland, eller oftast känns det som att jag oroar mig för mycket för allt som ska hända att jag inte hinner uppleva något. Jag tänker för mycket istället för att känna efter bara. Svårt att förklara kanske.....Men det känns som att jag lever efter många måsten istället för att göra vad jag själv vill. När jag läste en etik och livsfrågor kurs förra året såg vi en film som handlade om döden och då var det en präst som sa att många människor väntar på att livet ska börja, t.ex. efter jag har pluggat färdigt börjar livet, efter jag har fått ett jobb börjar livet och till slut när jag blir pensionär börjar livet. Men livet är faktiskt här och nu och om man lever livet genom att vänta på att det ska börja missar man mycket.


Kommentarer
Postat av: Christina

Ta en dag i taget! Va pluggar du för något?

2008-10-22 @ 09:32:05
URL: http://where-the-light-is.blogspot.com
Postat av: Emilie

Tack så jättemkt! :D Blir alldeles rörd! =) Lever för såna kommentarer. Hoppas du får en trevlig helg!

2008-10-24 @ 19:14:29
URL: http://emiliees.blogg.se/
Postat av: Emilie

Vad kul! Med vilken språkresearrangör ska du åka med? Men det där med CSN.. gäller inte det bara om man pluggar minst 13 veckor? Jag vet nämligen inte om jag kommer vilja vara borta så länge. Å andra sidan tror jag att det är bra att vara borta några månader, annars lär man sig kanske inte så mycket..



Är det Kapstaden du ska åka till i så fall? Och vart i USA? När åker du i så fall? =)

2008-10-29 @ 12:16:47
URL: http://emiliees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0