Music is my passion

Jag tänkte bjuda på lite musiktips nu på onsdags förmiddagen. Jag har lyssnat mycket på Colbie Caillat ( rhymes with ballet) den här sommaren och jag tror väl inte att någon har missat bubbly? Iaf så är colbie sommar för mig och när jag fick höra hennes samarbete med jason reeves så såg jag framför mig en vinter med solsken och kyla, svårt att förklara men så den här musiken är en fin höst för mig. Kolla in deras myspace! http://www.myspace.com/colbieandjason

En annan artist som jag har börjat lyssna på är Veronica Maggio, såg henne på allsången i somras också. Hennes "nya" skiva "Och vinnaren är.." gillar jag sjukt mycket mer än hennes förra med dumpa mig och nöjd. Mina favorit låtar är 17år och Måndagsbarn. 17år gillar jag nog mest, eftersom jag är just 17år och kan känna igen mig i den. En jävliga sak för mig är bl.a. att jag kommer att vara 17år när jag tar studenten och inte får gå på någon skiva, men thats a different story.



Sen har jag en väldigt spridd musiksmak och kan till exempel tycka att EMD och darin är bra dansmusik. Jag kommer ihåg att jag lyssnade på darin när han var poppis eftersom jag gillar lite töntig glad musik, jag var inget galet skrikande fan. Då var det en tjej när jag gick i sjuan kanske som skickade ett gb(!) på PA(!) och skrev att alla trodde att jag var kär i Darin nu!
haha, så jävla sjukt kan man inte bara låta folk lyssna på vad de vill! Jag skäms inte alls över min musiksmak längre men så kommer jag ihåg att man i 6:an skulle säga vad man tyckte om för musik, alla sa typ blandat eller radio. Töntigt! Men om du gillade något som var lite annorlunda tyckte alla att du var weird, vi hade ingen sprit, cigarett eller märkeshets i min gamla klass men musik var väldigt viktigt!





Hihi, Jennie let me love you diggar jag eftersom det är just Jennie. Jag brukar kallas Jennie och oftast av folk jag knappt känner sjukt nog! haha

Kommentarer
Postat av: Christina

Tips: Ray Lamontagne, Speciellt "trouble" "shelter" "empty" "lesson learned"



Damien Rice- crimes- såå bra!!

2008-10-31 @ 09:29:48
URL: http://where-the-light-is.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0