Working against me now

Det känns som att allt går emot mig just nu, jobbigt men då är det tur att det finns bra musik och böcker som kan pigga upp. Jag har precis igår läst ut boken eclipse som är den tredje i en serie, på svenska heter den ljudet av ditt hjärta. Den första boken jag läste i serien hetter Om jag kunde drömma och redan i den fångades mitt intresse. Böckerna är superpopulära i USA men har inte alls fått lika mycket uppmärksamhet i Sverige.( Som allt annat bra, t.ex John Mayer!)
I USA skrivs det nästan på varje blogg om twilight som filmen och första boken heter. Författaren Stephenie Meyer( nästan Mayer! haha) har till och med varit med på Ellen Degeneres show och promotat boken.
21 november kommer filmen som bygger på den första boken tror jag, hoppas att de är minst lika bra!

Böckerna handlar om förbjuden stark kärlek och innehåller en hel del fantasi. De är skrivna på ett magiskt sätt som gör att man fastnar för de direkt. Jag tycker i vanliga fall inte om för mycket fantasy men det är precis lagom i de här böckerna.Jag vill inte berätta för mycket och sen är det svårt att beskriva böckerna på ett rättivist sätt också.
 Så läs iaf första,jag tror att man antingen hatar den eller älskar den!



En rolig sak är att mina favoriter Paramore har gjort soundtracket till filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0