Music is my poetry

Musik är min poesi, jag älskar musik som berättar en historia eller har en mening. Att kunna skriva meningsfulla låtar är verkligen talang. Musik ska få en att känna något och så är det för mig med all musik jag lyssnar på, sen behöver inte alla musik vara hjärta och smärta. Vissa kan bara vara glada och lättsamma men det är ändå något man fastnar för, ibland texten ibland musiken. Jag kommer ihåg att jag en gång hörde någon, säkert på oprah som sa att musik, böcker och filmer ska göra så att man får uppleva saker som man annars inte skulle hinna uppleva.  Det tyckte jag lät fint och samtidigt lite sorgligt...



James Morrison- Broken Strings
Den här låten är så fin, efter att jag läste texten kände jag igen mig allt för väl. Kärlek är så fint och smärtsamt.
Running back through the fire
When there's nothing left to save
It's like chasing the very last train when it's too late 

Kommentarer
Postat av: Christina

usch vilken sorglig text :(

håller verkligen me om allt du skrev i detta inlägg.. va vore livet utan musik???



gillar din nya header a lot!! vem va hände me sidelementet?? hehe



ja gråter oxå när ja kollar på Extreme Home Makeover.. hur kan man inte göra det? dom blåser upp allt så jäkla stort! way too amerikanskt!

2009-01-07 @ 22:20:21
URL: http://hittamusiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0